2012-11-30
Patikrink savo žinias
Ar tikrai galėsi iškart atsakyti į visus klausimus?
Ar tikrai galėsi iškart atsakyti į visus klausimus?
Šitas klausimynas buvo naudojamas baziniame vadovu kurse "Saules žiedo" pirmame etape, kad įvertinti dalyvių žinias. Visiems kritikams: aš visada open minde pasiūlymams, bet ne tuščiai kritikai. Tad padarykite geriau. :)
Buvę publikuoti klausimynai:
Antro Skautų intelektualų konkurso (pirmas iš trejų) klausimynas
Skautiškumo patikrinimui klausimynas
|
Klausimas |
Atsakymas |
|
Kuo naudinga yra būti taikos žvalgu? |
SB 11-12 psl. |
|
Kas yra Kimas? |
SB 12-16 psl. |
|
Kas yra medžioklės malonumas skautams? |
SB 19 psl. |
|
Ką skautas supranta iš paliktų žmonių, arklių, dviračių ir kt. pėdsakų žvalgydamas civilizuotą kraštą? |
SB 20 psl. |
|
Iš ko skautai perėmė įprotį kiekvieną dieną padaryti po gerąjį darbelį? |
SB 22 psl. |
|
Kaip Baden Powell siūlo treniruoti ištvermę? |
SB 24-25 psl. |
|
Ką Baden Powell sako apie alkoholį ir rūkymą? |
SB 25 psl. |
|
Kokia yra skauto nuostata apie savo šalį? |
SB 26 psl. |
|
Ką reiškia šūkis „Budėk!“? |
SB 30 psl. |
|
Kas pirmas turi saliutuoti pamatęs vienas kitą: skautas ar vadovas? |
SB 31 psl. |
|
Koks yra svarbiausias skilčių sistemos tikslas? |
SB 37 psl. / SV 9-10 psl. |
|
Kiek žmonių turi būti skiltyje? Kokios lyties? |
SB 37 psl. / SK 58 psl. / SV 9 psl. |
|
Ko negali skiltininkas prašyti iš savo skilties? |
SB 38 psl. |
|
Kaip apibūdintumėte skiltininko „kritiškumo“ savybę? |
SB 38 psl. |
|
Kuo ypatingas „Garbės teismas“? |
SB 39 psl. / SK 22-24 psl. / SV 58 psl. |
|
Kuo skiriasi „lavinti“ nuo „mokyti“? |
|
|
Koks yra skirtumas tarp skilties „vedimo“ ir „stūmimo“? |
SB 39 psl. |
|
Kodėl skiltis pavadinama gyvūno vardu? |
SV 17-20 psl. |
|
Kodėl skautai skiltyje veikia poromis ir kaip į jas skirstomi? |
SB ~40 psl. |
|
Kam skautams skiltyje reikalingas šūkis? |
SB 43 psl. |
|
Kas yra skilties simbolis? |
SV 21-22 psl. |
|
Kodėl skautui svarbus gyvenimas gamtoje? |
SB 53-57 psl. |
|
Ką skautai visada turi turėti iškylaujant? |
SB 58 psl. |
|
Koks vienetas yra mažesnis negu skiltis, kuriame skilties skautai dažniausiai veikia? |
SB 58 psl. |
|
Kur skautai gali panaudoti savo skilties šūksnį, išskyrus rikiuotes? |
SB 59 psl. |
|
Ką duoda šifravimo pratimai šių dienų skautams? |
SB 74 psl. |
|
Ką duoda pionerijos pratimai skilčiai ir kiekvienam skautui? |
Mokėjimas dirbti komandoje, susigrojimas, erdvinis mastymas, planavimo įgūdis, rankų darbas + darbas su instrumentais ir medžiagomis, mazgų pritaikymas, apčiuopiamos idėjos realizacijos pavyzdį |
|
Kodėl skautui reikia žinoti savo kūno matmenis? |
Kad neturint matavimo priemonių atlikti būtinus matavimus svarbioje situacijoje. |
|
Kas yra svarbiau: mokėti surišti 20 mazgų ar mokėti pritaikyti nors 3 iš jų? |
Jeigu nežinai kaip pritaikyti žinomus mazgus, naudos iš jų nėra. Todėl geriau mokėti pritaikyti nors 3 mazgus, negu didžiuotis, kad žinai daugiau negu 20. |
|
Ką skautams duoda iškylos? |
SK 45 psl. |
|
Kaip nustatyti kiek daiktų tau reikės į stovyklą/žygį? |
|
|
Kaip neapsinuodyti maistu iškylaujant? |
|
|
Pabaik sakinį: „paliekant stovyklavietę, ji turi...“ |
Gražesnė, negu buvo radęs ją. |
|
Ar būtinas skiltininkų instruktažas prieš iškylą? Apie ką? |
|
|
Kas yra skautų ženklai? |
SB 126 psl. |
|
Kodėl skautas turi būti įdėmus ir pastabus? |
Tai gali padėti gauti reikiamų žynių, o tai duoda galimybę atlikti jo skautišką pareigą. |
|
Ką reiškia skautui mokėjimas daryti išvadas? |
SB 151 psl. |
|
Ko reikia vengti, norint, kad skautai patys stebėtų gamtą? |
SB 181 psl. |
|
Kas yra ištvermė? |
SB 188 psl. |
|
Kodėl skautui svarbu mankštintis? |
SB 189 psl. |
|
Koks yra papildomas skautų įstatas ir ką jis reiškia? |
SB 205 psl. |
|
Ką duoda rikiuotės pratimai skautams? |
Drausmė, disciplina, sinchronizacija. |
|
Kas bendro yra tarp skautų ir riterių? |
SB 221-232 psl. |
|
Kaip suprasti „aktyvus gerumas“? |
SB 243 psl. |
|
Ar skautas turi atstoti gydytoją, kai kas nors susižeidžia? |
SB 260 psl. |
|
Kur atsiskleidžia skauto pilietiškumas? |
SB 272-274 psl. |
|
Kaip suprasti, kad skautas „viso pasaulio draugas“? |
SB 275 psl. |
|
Ką skautui reiškia savitvarda? |
|
|
Kas yra ugdymas, lavinimas, auklėjimas, vystymas ir kas iš jų taikomas skautuose? |
Ugdymas – tai fizinių, mentalinių bei protinių gebėjimų tobulinimas (pvz. asmenybes ugdymas); Auklėjimas – tai tam tikrų normų perdavimas iš išores (tėvas auklėja sunų apie kas yra gerai ir kas yra negerai); „sistemingais nurodymais, pamokymais ar kitais veikimais ugdyti žmogaus įpročius, valią, jausmus ir pan.“, - LKŽD;
Lavinimas – procesas, kuriuo tobulinami įgūdžiai (pvz. fizinis lavinimas, mentalinis lavinimas); |
|
Kokie yra ugdymo ramsčiai? |
PSB 6 psl. |
|
Kokie yra ugdymo būdai ir kas yra skautavimas pagal juos? |
PSB 7 psl. |
|
Iš ko susideda skautiškas metodas? |
PSB 13-19 psl. |
|
Kas yra skautybės dinamiškumas? |
PSB 20-23 psl. |
|
Kokie yra skautybės principai? |
PSB 24-26 psl. |
|
Kas yra skautai: judėjimas ar organizacija ir kodėl? |
PSB 27-35 psl. |
|
Ar skautai yra elitinis sambūris ir kodėl? |
PSB 36-38 psl. |
|
Skautai yra apolitiški, bet pilietiški. Kaip tai suderinama? |
PSB 39-41 psl. |
|
Kas turima omenyje, kai sakoma, kad vadovauti skilčiai turi „sugebąs“ skautas? |
SK 13 psl. |
|
Kas išrenka skiltininką? |
SK 13 psl. arba SV 14 psl. |
|
Kas išrenka paskiltininką? |
SK 14 psl. |
|
Koks paprasčiausias būdas skiltininkams ir paskiltininkams formuoti? |
SK 15 psl. |
|
Kokiais būdais skiltininkas ir paskiltininkas gali įgyti įvairių žinių? |
SK 15 psl. |
|
Kokia literatūra būtina skilčiai? |
SK 15-16 psl. |
|
Ar vadovas turi būti „vaikščiojanti enciklopedija“ ir kodėl? |
SK 16 psl. |
|
Kiek metų skiltininkas turi būti vyresnis už savo skiltį ir kodėl? |
SK 13 psl. |
|
Ką dar turi mokėti skiltininkas ir paskiltininkas, išskyrus skautystės teoriją? |
SK 16 psl. |
|
Ar vadovas turi atskirai dirbti su skiltininkais ir paskiltininkais ir kodėl? |
SK 17 psl. |
|
Kada skiltininkas vadovauja savo skilčiai? |
SK 18 psl. |
|
Kaip padidinamas skiltininko autoritetas skiltyje? |
SK 20-21 psl. |
|
Ar reikalingas draugovės štabas ir kodėl? |
SK 22-23 psl. |
|
Kas yra „skilties vienybės nuotaika“? |
SK 25-26 psl. |
|
Kaip galima stiprinti „skilties vienybės nuotaiką“? |
SK 35 psl. |
|
Kodėl negalima naudoti ne savo skilties šūksnio? |
SK 25 psl. |
|
Kas yra skilties drausmė? |
SK 27 psl. |
|
Kas skiltyje atsakingas už naujokų paruošimą? |
SK 29 psl. |
|
Koks yra svarbiausias skiltininko uždavinys skiltyje? |
SK 29 psl. |
|
Kaip dažnai turi vykti skilčių konkursai ir kokia turi būti jų trukmė? |
SK 35 psl. |
|
Užbaik sakinį: „skautų lavinimas, kiek tai įmanoma, turi būti vykdomas...“ |
SK 39 psl. |
|
Ką skautas turi turėti per kiekvieną skilties sueigą? |
SK 43 psl. |
|
Kaip dažnai turi vykti skilties sueigos? |
Ne rečiau viena karta per savaitė. Ne kitaip dingsta sistemingumas ir susigrojimas. Nes tai bus jau ne draugų būrys, kuris nori kuo dažniau susitikti. |
|
Kokia yra draugovės steigimo metodo charakteristika? |
SK 51 psl. |
|
Kas yra skauto „brevijorius“? |
SK 59 psl. |
|
Kokių keturių svarbiausių taisyklių turi laikytis vadovas dirbant su skiltimi? |
SK 64 psl. |
|
Ką daryti su „apsileidėliais“? |
SK 67 psl. |
|
Kaip galima apdovanoti skiltį? |
|
|
Kas yra skilties dvasia? |
SK 88 psl. |
|
Kokie yra skilties formavimo žingsniai? |
1. Susipažinimas, subendravimas, komandos suklijavimas, draugystes užmezgimas.
2. Lyderio išskyrimas – skiltininkas. |
|
Kodėl kiekvienas žmogus skiltyje turi turėti pareigas ir kaip kelti jų autoritetą? |
SV 23 psl. |
|
Jeigu vadovas kuria tokią programą, kurios metu galima patirti nuotykių, pamatyti pavyzdį, rasti paaiškinimą, tai koks turėtų būti skauto atsakas? |
SV 37 psl. |
|
Kiek laiko užima vienas skautiškos programos ciklas? Kaip nustatyti kur jo pradžia ir kur pabaiga? |
SV 50 psl. |
|
Koks yra vadovo vaidmuo dirbant su skautais? |
SV 59 psl. |
Gilv. Pavel M.