Judėkime!

Šiame žodyje telpa tiek daug prasmių, ypatingai, kalbant apie mūsų organizaciją, jog perskaičius pavadinimą minčių gali įkilti įvairiausių. Visgi, šis straipsnis bus siejamas su tiesiogine žodžio prasme - judesiu.     

Sveikata – tai ne tik ligos ir negalios nebuvimas, bet socialinė, fizinė ir dvasinė gerovė. Taigi, fizinis aktyvumas yra vienas iš svarbiausių dalykų mūsų sveikatos sampratoje.

      Ar skautų stovyklose esame fiziškai aktyvūs? Ar mes mankštinamės? Manau į šį klausimą atsakymas gali būti įvairus. Rytinė mankšta – punktas, įrašomas, tikimės, kiekvienos stovyklos programoje. Visgi, kiek ji realiai įgyvendinama, o kiek ir lieka tiesiog punktu? Tad ir norime padėti vadovams aktyvinti  vaikų, bei pačių savo veiklą. Štai jums keli patarimai, kaip galite to pasiekti.

 

     Mums reikės tik 30-60min. kiekvieną stovyklos rytą ir jausimės žymiai stipresni ir žvalesni visas 24valandas.

 

1. Norint, kad kvėpavimas, širdies darbas ir raumenų veikla veiktų tolygiai mankštintis pradėkime nuo lengvo kvėpavimo.

-          lėtai įkvėpkite pro nosį, iškvėpkite pro burną. Pakartokite 10 kartų.

-          giliai įkvėpkite pro nosį, iškvėpkite per burną trimis išpūtimais. Pakartokite 5 kartus.

Atlikus kvėpavimo pratimus, organizmas tolygiau paskirstys deguonį fizinio aktyvumo metu. Mes siekiame, kad visos mūsų organizmo sistemos veiktų kompleksiškai.

2. Žinoma, negalime pamiršti rytinio „krosiuko“. Bėgdami nepamirškime, kad turime apšilti, bet nesušilti. Geriau lėčiau, negu greičiau. Kvėpavimas čia taip pat labai svarbus: įkvėpti per nosį, iškvėpti per burną. Trukmė iki 10min.

3. Tempimo pratimai. Pabaigoje atsipalaiduokite.

 

 

4. Mankšta.  Pradėkite nuo galvos, baikite – kojomis.

Pratimus sugalvokite pagal savo fantaziją ir amžiaus grupę. Svarbu, kad mankštoje būtų išlaikoma tiesi nugara.

5. Mankštos pabaigoje atsigulkite ant nugaros, užsimerkite, atsipalaiduokite ir penkis kartus giliai įkvėpkite bei iškvėpkite.

 

Tikimės patarimai bus naudingi ir skautų stovyklose judėsime sveikai!!!

LS Jaunimo programos skyrius